Nieuws en mededelingen

Geen procedures gedurende gesprekken

ABN AMRO en de Consumentenbond hebben afgesproken dat gedurende de gesprekken over een compensatieregeling er geen procedures worden gestart. De Consumentenbond had daar op aangedrongen. Stef Smit van Consumentenbond Claimservice: “ABN AMRO heeft ons uitgenodigd om te praten over een compensatieregeling voor de te veel in rekening gebrachte rente op kredieten. Maar tegelijkertijd praten én procederen werkt volgens ons niet. We zijn daarom blij dat de bank geen procedures start. Dat is voor ons ook een signaal dat zij serieus aan een oplossing van het dossier willen werken.” De komende maanden gaan partijen met elkaar de mogelijkheden van een regeling voor gedupeerde consumenten onderzoeken.

Consumentenbond Claimservice, gepubliceerd op 10 april 2021

Meer gunstige uitspraken Kifid

Door de Commissie van Beroep van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) zijn op 6 april 2021 twee gunstige uitspraken voor consumenten gedaan in lijn met de eerdere uitspraak tegen ABN AMRO. De uitspraken hebben betrekking op kredieten van de Hollandsche Disconto Voorschotbank (onderdeel Vesting Finance) en Santander Consumer Finance Benelux waarbij ook deze kredietaanbieders een hoge rente in rekening bleven brengen terwijl de marktrente daalde. De Commissie bepaalde dat de aanbieders de te veel betaalde rente aan de consumenten moeten terugbetalen. Lees meer

Kifid, gepubliceerd op 7 april 2021

Uitspraak woekerrente biedt hoop voor gedupeerden

De Consumentenbond is blij met de uitspraak van het Kifid op 3 maart over woekerrente. De Commissie van Beroep van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) oordeelde dat ABN AMRO teveel in rekening gebrachte rente aan een consument met een flexibel krediet moet terugbetalen. De uitspraak biedt hoop voor andere gedupeerden van woekerrentes. Lees meer

Consumentenbond Claimservice, gepubliceerd op 5 maart 2021

Consumentenbond onderzoekt woekerrentes

ABN AMRO heeft jarenlang te veel rente in rekening gebracht bij klanten met een doorlopend krediet. Hetzelfde gebeurde bij klanten die gebruik maakten van de mogelijkheid om rood te staan op hun betaalrekening. De Consumentenbond start een onderzoek naar misstanden in de kredietmarkt en gaat gedupeerden helpen om hun te veel betaalde rente terug te krijgen. Lees meer

Consumentenbond Claimservice, gepubliceerd op 28 november 2020

Kredietclaim in Kassa

Bekijk hier het item in het TV programma Kassa van 10 april 2021 terug.

kredietclaim-in-kassa