Veelgestelde vragen

Over inloggen

Hoe kan ik inloggen?

Boven in het scherm vind je in het menu het tabblad Mijn dossier. Vul hier jouw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘inloggen’.

Het lukt mij niet om in te loggen, wat moet ik doen?

Stuur met vermelding van jouw dossiernummer een e-mail naar vragen@claimservice.nl en meld dit probleem. We zullen je zo spoedig mogelijk antwoorden en het probleem verhelpen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Je kunt op deze pagina jouw wachtwoord resetten. Nadat jij jouw e-mailadres hebt ingevuld, ontvang je binnen enkele minuten van ons een e-mail met daarin instructies om jouw wachtwoord te resetten.

Algemene vragen

Wat is een all-in telefoonabonnement?

Een all-in telefoonabonnement is een abonnement met een zogenaamde all-in prijs waarbij de kosten in verband met het toestel niet apart zijn genoemd. Dit geldt voor vrijwel alle toestellen van vóór 2017.

Registreren

Ik heb meerdere abonnementen afgesloten. Kan ik met allemaal meedoen?

Ja, je kunt met alle abonnementen meedoen. Belangrijk is dat het gaat om abonnementen inclusief toestel waarbij de kosten in verband met het toestel niet zijn verteld (een zogenaamd abonnement met een all-in prijs; het maakt daarbij niet uit of er een eenmalige bijbetaling is gedaan of dat er sprake was van een ‘gratis’ toestel). Je hoeft je maar 1x te registreren. Daarna kun je de verschillende abonnementen toevoegen aan jouw digitale dossier.

Moet ik ieder contract per provider apart registreren?

Nee, binnen jouw account kun je meerdere contracten van verschillende providers opgeven.

Zijn er zaken die ik zelf moet doen na het registreren?

Na het registreren krijg je toegang tot een digitaal dossier. Daar kun je de gegevens van jouw telefoonabonnement vastleggen. Vul in ieder geval de naam van jouw provider en de (vermoedelijke) ingangsdatum van jouw abonnement in. Als je de telefoon die hoort bij het abonnement nog in bezit hebt dan moet je daar als een goed huisvader mee omgaan. Gooi het toestel niet weg, ook niet als het kapot, oud of versleten is. Als je het toestel niet meer hebt is dit geen probleem, maar dit kan een (iets) lagere vergoeding tot gevolg hebben. NB: Je hoeft het oude toestel niet aan ons op te sturen. Wij zullen je t.z.t. instructies geven hoe je jouw toestel aan jouw provider kunt teruggeven.

Mijn toestel is stuk. Maakt dit uit?

Nee, de rechter heeft bepaald dat de consument in beginsel mag volstaan met teruggave van het toestel in de staat waarin het zich op dat moment bevindt, dus ook als deze kapot is. Bewaar daarom je oude toestel(len), ook als deze beschadigd zijn.

Ik heb voor mijn toestel eenmalig een bedrag bijbetaald. Maakt dit iets uit?

Nee, dit maakt niet uit. Het gaat erom dat er sprake was van een abonnement met een zogenaamde all-in prijs, waarbij gedurende de looptijd – zonder dat je het wist – nog kosten voor het toestel werden ingehouden.

Ik heb het toestel niet meer in mijn bezit. Is dit een probleem?

Nee, dit is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat de vergoeding in dat geval (iets) lager zal zijn. De telefoonprovider zal dan een bedrag ter grootte van de dagwaarde van het toestel op de vergoeding in mindering brengen.

Ik heb mijn oude abonnement verlengd. Maakt dit verschil?

Dit maakt geen verschil. Als er bij jouw abonnement geen uitsplitsing is gemaakt voor de belkosten en de prijs voor het toestel (all-in prijs), dan kun jij dat abonnement registreren.

Kan ik me nog aanmelden voor de telefoonclaim?

Nee, aanmelden voor deze claim is niet meer mogelijk.

Juridische vragen

Wat houdt de uitspraak van de Hoge Raad (2016) in?

Hier vind je een samenvatting van de belangrijkste punten uit de uitspraak van 12 februari 2016.

Welke providers kunnen aangesproken worden met de uitspraak van de Hoge Raad?

Het gaat om de providers die abonnementen verkopen inclusief toestel. Dit zijn o.a. Ben, Hi, Hollandsnieuwe, KPN, T-Mobile, Tele2, Telfort en Vodafone.

Geldt de uitspraak van de Hoge Raad ook voor contracten die zijn afgesloten via een bemiddelaar?

Ja, dit maakt geen verschil.

Geldt de uitspraak van de Hoge Raad ook voor toestellease contracten?

Nee, daar geldt de uitspraak niet voor.