Nieuws en mededelingen

Compensatie staking Ryanair

De Britse piloten van Ryanair staken op 22 en 23 augustus en 2 tot en met 4 september. Ook de Portugese piloten van Ryanair staken op 21 tot en met 25 augustus. De piloten staken voor een loonaanbod en betere arbeidsomstandigheden. Als er vluchten worden geannuleerd vanwege deze staking, dan hebben consumenten mogelijk recht op compensatie. Gebruik onze Vlucht Claim Service om deze compensatie aan te vragen.

Consumentenbond Claimservice, gepubliceerd op 22 augustus

Luchtvaartinspectie grijpt niet in

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) legt Ryanair geen boete op voor het ontduiken van de compensatieregels. De Consumentenbond tekent bezwaar aan tegen dit besluit. De bond vroeg ILT in februari om in te grijpen. Ryanair weigert namelijk gedupeerde reizigers te compenseren voor de vertragingen/ annuleringen die zij opliepen door de stakingen van september 2018. Lees meer

Consumentenbond, gepubliceerd op 13 augustus 2019

Consument claimt sneller bij vluchtproblemen

Consumenten weten steeds beter dat ze recht hebben op compensatie en komen sneller in actie bij het terughalen van schade door vluchtproblemen. Uit onderzoek van de Consumentenbond Claimservice blijkt dat ruim 36% van de consumenten hun claim indient op dag 2 en 3 na de vliegvertraging. Regelmatig hebben consumenten te maken met vertragingen of geannuleerde vluchten. In dat geval heeft de consument vaak recht op compensatie. De Consumentenbond Claimservice komt op voor gedupeerde vliegreizigers. Lees meer

Consumentenbond Claimservice, gepubliceerd 24 juli 2019

Ruim kwart minder vluchtproblemen 1e helft 2019

In de 1e helft van 2019 zijn ruim 27% minder vluchten geannuleerd of liepen lange vertraging op, dan in de 1e helft van vorig jaar. Dat meldt EUclaim. Dit komt onder andere door minder slecht weer en minder stakingen. Het aantal vluchten dat meer dan 24 uur vertraagd was, is wel toegenomen. De langste vertraging was op 2 mei  van 60 uur en 19 minuten. Lees meer

TravelPro, gepubliceerd op 1 juli 2019

Toename claims bij vliegtuigmaatschappijen
Het afgelopen jaar kregen luchtvaartmaatschappijen fors meer claims binnen van gedupeerde passagiers. Vergeleken met 2017 is het aantal claims met meer dan 50% toegenomen, meldt BNR. EUclaim zag zo’n 56% meer claims binnen komen.

Claimservice, gepubliceerd op 1 mei 2019

Pilotenstaking Scandinavian Airlines (SAS)
Sinds vrijdag 26 april staken de piloten van de luchtvaartmaatschappij SAS. Het gevolg hiervan is dat al meer dan 2.800 vluchten zijn geannuleerd waardoor rond de 279.000 passagiers zijn gedupeerd. De staking is het gevolg van onenigheid tussen de maatschappij en de piloten over de arbeidsvoorwaarden, waaronder het salaris. Lees meer

Luchtvaartnieuws.nl, gepubliceerd op 30 april 2019

Stakingen Ryanair
In 2018 heeft Ryanair een aantal grote stakingen gekend. Daardoor zijn veel vluchten geschrapt. Ryanair negeert claims van de consumenten en beroept zich op overmacht, dit terwijl volgens een uitspraak van het Europese Hof een staking van het eigen personeel niet geldt als overmacht. Ryanair is daarom verplicht passagiers te compenseren voor een vertraging van 3 uur of meer. Lees hier wat je als gedupeerde kunt doen.

Consumentenbond, gepubliceerd op 1 februari 2019

Problemen met je vlucht?

check je vergoeding >>