Santander is in tegenstelling tot andere banken niet bereid om haar klanten compensatie te bieden voor te veel betaalde rente op kredieten. Heb jij ook een krediet bij Santander (gehad)? Dan vragen wij je om ons te helpen. Maak gebruik van onze voorbeeldbrief, vraag je gegevens op bij de bank en stuur deze aan ons door. Wij kijken dan of we voor jou een procedure kunnen starten. Door een zo groot mogelijk aantal procedures te starten, willen we de druk opvoeren, zodat ook Santander de te veel betaalde rente aan haar klanten gaat terugbetalen.
Voorbeeldbrief
Download hier de voorbeeldbrief en volg de instructies die in de brief zijn opgenomen.
Heb je de stukken van Santander ontvangen? Stuur deze dan door naar santander@claimservice.nl.
Waar gaat het om?
Santander heeft te veel rente bij klanten in rekening bracht. Terwijl de marktrente daalde, hield Santander de rente voor haar klanten kunstmatig hoog. Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) bepaalde in verschillende uitspraken dat banken deze te veel betaalde rente moeten terugbetalen. Terwijl andere banken inmiddels een compensatieregeling hebben, weigert Santander om haar klanten te compenseren. Dat moet veranderen.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Wij zijn daarom van plan om zo veel mogelijk zaken aan te brengen bij Kifid net zo lang totdat Santander alsnog met een adequate compensatieregeling voor haar klanten komt. Jij kunt ons daarbij helpen door informatie over jouw krediet bij Santander op te vragen en aan ons door te sturen. Wij beoordelen dan of jouw krediet in aanmerking komt voor een procedure bij Kifid. Als dat het geval is, dan doen wij je een aanbod voor behandeling van je zaak bij Kifid op basis van no cure no pay.