Over het aanmelden

Hoe weet ik of mijn aanmelding succesvol is afgerond?

De aanmelding bestaat uit de volgende stappen:

  1. Aanmelden op de website; u ontvangt na enkele minuten een verificatie e-mail.
  2. Klik op de link in de verificatie e-mail en kies een wachtwoord.
  3. U krijgt nu toegang tot uw digitale dossier waar u de gegevens van uw claim kunt registreren. Uw aanmelding is daarmee succesvol afgerond.

Als u op een later tijdstip uw gegevens wilt raadplegen of wijzigen, kunt u inloggen in uw digitale dossier met uw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord.

Lukt het niet om alle stappen te doorlopen? Kijk dan eerst bij de andere veelgestelde vragen en antwoorden. Mocht u er niet uitkomen, neem dan contact op met één van onze medewerkers.

Ik heb geen e-mailadres. Hoe kan ik mij aanmelden?

Om aan te melden is een e-mailadres noodzakelijk. Als u zelf geen e-mailadres heeft dan kunt u mogelijk een e-mailadres gebruiken van familieleden of kennissen. Ook kunt u op internet eenvoudig zelf een gratis e-mailadres aanmaken, bijvoorbeeld op www.hotmail.com of www.gmail.com.

Wat kost het om aan te melden bij Consumentenbond Claimservice?

Aanmelden is gratis. Deelname geschiedt op basis van no cure no pay. Alleen als er een resultaat voor u wordt behaald, bent u daarover een percentage verschuldigd. Dit percentage staat bij de claims aangegeven. Als er geen resultaat wordt behaald, dan betaalt u niets.

Ik woon in het buitenland en wil mij aanmelden, kan dat?

Ja, dit is mogelijk. Ook als u in het buitenland woont, kunt u meedoen met onze claims.

Welke alternatieven zijn er voor Consumentenbond Claimservice?

U kunt een advocaat inschakelen. Mogelijk heeft u recht op gesubsidieerde rechtsbijstand. U kunt dat nagaan via www.rvr.org. Als u een rechtsbijstandsverzekering hebt, kunt u uw zaak ook voorleggen aan uw verzekeraar.

Over technische problemen

Hoe kan ik inloggen?

Boven in het scherm vindt u in het menu het tabblad Mijn dossier. Vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘inloggen’.

Ik krijg bij het aanmelden een melding dat mijn e-mailadres niet geldig is. Hoe los ik dit op?

Mogelijk staat er een spatie voor of achter uw e-mailadres, verwijder deze extra spatie.

Lukt het aanmelden nog steeds niet? Stuur dan een e-mail naar vragen@claimservice.nl. Dan controleren wij wat er misgaat.

Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen. Wat moet ik doen?

Hier kunnen een aantal oorzaken voor zijn:

  • U heeft bij het aanmelden een typfout in uw e-mailadres gemaakt. Meld u dan nogmaals aan.
  • De verificatie e-mail is tegengehouden door uw spamfilter. Controleer de map ‘ongewenste e-mail’.
  • U heeft de verificatie e-mail per ongeluk verwijderd. Meld u dan nogmaals aan.

De link in de verificatie e-mail werkt niet. Wat moet ik doen?

De instellingen van uw browser kunnen er de oorzaak van zijn dat de link niet werkt. U kunt dit oplossen door handmatig de link te kopiëren en in de adresbalk van uw browser te plakken.

Het lukt mij niet om in te loggen, wat moet ik doen?

Stuur met vermelding van uw dossiernummer een e-mail naar vragen@claimservice.nl en meld dit probleem. We zullen u zo spoedig mogelijk antwoorden en het probleem verhelpen.

Ik heb nog geen wachtwoord.

U heeft zich nog niet aangemeld. Klik op Aanmelden. Nadat uw gegevens verwerkt zijn, kunt u zelf een wachtwoord kiezen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

U kunt op deze pagina uw wachtwoord resetten. Nadat u uw uw e-mailadres heeft ingevuld, ontvangt u binnen enkele minuten van ons een e-mail met daarin instructies om uw wachtwoord te resetten.

Ik heb een nieuw e-mailadres en kan niet meer inloggen. Hoe los ik dit op?

Stuur een e-mail naar vragen@claimservice.nl en vermeld in de e-mail uw dossiernummer. Wij gaan dit voor u oplossen.

Ik heb gegevens ingevoerd op de website, maar ik kan deze niet terugvinden in mijn dossier.

Indien de gegevens correct zijn verwerkt, zijn deze zichtbaar in uw dossier. U kunt uw gegevens beheren door in te loggen. Boven in het scherm vindt u het tabblad Mijn dossier. Vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘inloggen’.

Aan de linkerkant vindt u in het menu het tabblad ‘Mijn gegevens’. U kunt hier uw persoonlijke gegevens aanpassen of aanvullen en klik vervolgens op de knop ‘opslaan’. Indien uw gegevens niet op de juiste manier zijn opgeslagen zijn deze niet zichtbaar voor u (en ook niet voor ons).

Let op: Indien nog niet alle velden (correct) zijn ingevuld ziet u, na het opslaan, bij deze velden een rood sterretje verschijnen. Als u vervolgens onderaan de pagina kijkt, kunt u zien welke informatie er nog ontbreekt. Klik na het invoeren van de nieuwe informatie nogmaals op de knop ‘opslaan’.

Ik heb een fout gemaakt bij het aanmelden, hoe pas ik dit aan?

Verifieer eerst uw aanmelding via de link in onze e-mail en kies een wachtwoord. Vervolgens kunt u inloggen in uw digitale dossier. Hier kunt u uw gegevens bekijken, aanvullen en wijzigen.

Ik kan het bestand niet uploaden/ krijg een foutmelding. Wat nu?

U kunt niet alle soorten bestandstypen in uw digitale dossier uploaden. De volgende bestandstypen worden ondersteund: jpg, jpeg, tif, tiff, pdf en png.

Bij het inscannen van een document kunt u kiezen in welk bestandstype u het document wilt opslaan. Kies dan een van de bovenstaande types uit.

E-mails van Consumentenbond Claimservice komen terecht in de ongewenste map. Wat nu?

Voeg ons e-mailadres aan de lijst ‘Veilige afzenders’ of ‘Veilige geadresseerden’. Dit doet u op de volgende manieren:

Microsoft Outlook: ​Klik met de rechtermuisknop op het e-mailbericht en vervolgens op ‘Ongewenste e-mail’. Kies daarna op ‘Domein van afzender toevoegen aan de lijst met veilige afzenders’.

Gmail: Kijk in uw ongewenste map en open de e-mail. Klik naast de knop ‘Beantwoorden’ op het pijltje en kies voor ‘Afzender toevoegen aan lijst met contactpersonen’ en ‘Afbeeldingen van afzender altijd weergeven’.

Hotmail: Ga naar uw ongewenste map en vink de e-mail(s) aan. Klik vervolgens bovenin de balk op ‘Niet ongewenst’.

Thunderbird: Open de betreffende e-mail. Klik op ‘Geen ongewenst bericht’.