Over technische problemen
Hoe kan ik inloggen?
Boven in het scherm vind je in het menu het tabblad Mijn dossier. Vul hier jouw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘inloggen’.
Ik krijg bij het aanmelden een melding dat mijn e-mailadres niet geldig is. Hoe los ik dit op?
Mogelijk staat er een spatie voor of achter jouw e-mailadres, verwijder deze extra spatie.
Lukt het aanmelden nog steeds niet? Stuur dan een e-mail naar vragen@claimservice.nl. Dan controleren wij wat er misgaat.
Ik heb nog geen wachtwoord.
Je hebt je nog niet aangemeld. Klik op Aanmelden. Nadat jouw gegevens verwerkt zijn, kun je zelf een wachtwoord kiezen.
Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen. Wat moet ik doen?
Hier kunnen een aantal oorzaken voor zijn:
- Je hebt bij het aanmelden een typefout in jouw e-mailadres gemaakt. Meld je dan nogmaals aan.
- De verificatie e-mail is tegengehouden door jouw spamfilter. Controleer de map ‘ongewenste e-mail’.
- Je hebt de verificatie e-mail per ongeluk verwijderd. Meld je dan nogmaals aan.
De link in de verificatie e-mail werkt niet. Wat moet ik doen?
De instellingen van jouw browser kunnen er de oorzaak van zijn dat de link niet werkt. Je kunt dit oplossen door handmatig de link te kopiëren en in de adresbalk van de browser te plakken.
Het lukt mij niet om in te loggen, wat moet ik doen?
Stuur met vermelding van jouw dossiernummer een e-mail naar vragen@claimservice.nl en meld dit probleem. We zullen je zo spoedig mogelijk antwoorden en het probleem verhelpen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Je kunt op deze pagina jouw wachtwoord resetten. Nadat jij jouw e-mailadres hebt ingevuld, ontvang je binnen enkele minuten van ons een e-mail met daarin instructies om jouw wachtwoord te resetten.
Ik heb een nieuw e-mailadres en kan niet meer inloggen. Hoe los ik dit op?
Stuur een e-mail naar vragen@claimservice.nl en vermeld in de e-mail jouw dossiernummer. Wij gaan dit voor je oplossen.
Ik heb gegevens ingevoerd op de website, maar ik kan deze niet terugvinden in mijn dossier.
Indien de gegevens correct zijn verwerkt, zijn deze zichtbaar in je dossier. Je kunt jouw gegevens beheren door in te loggen. Boven in het scherm vind je het tabblad Mijn dossier. Vul hier jouw e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘inloggen’.
Aan de linkerkant vind je in het menu het tabblad ‘Mijn gegevens’. Je kunt hier jouw persoonlijke gegevens aanpassen of aanvullen en klik vervolgens op de knop ‘opslaan’. Indien jouw gegevens niet op de juiste manier zijn opgeslagen zijn deze niet zichtbaar voor jou (en ook niet voor ons).
Let op: Indien nog niet alle velden (correct) zijn ingevuld zie je, na het opslaan, bij deze velden een rood sterretje verschijnen. Als je vervolgens onderaan de pagina kijkt, kun je zien welke informatie er nog ontbreekt. Klik na het invoeren van de nieuwe informatie nogmaals op de knop ‘opslaan’.
Ik heb een fout gemaakt bij het aanmelden, hoe pas ik dit aan?
Verifieer eerst jouw aanmelding via de link in onze e-mail en kies een wachtwoord. Vervolgens kun je inloggen in jouw digitale dossier. Hier kun jij jouw gegevens bekijken, aanvullen en wijzigen.
Ik kan het bestand niet uploaden/ krijg een foutmelding?
Je kunt niet alle soorten bestandstypen in jouw digitale dossier uploaden. De volgende bestandstypen worden ondersteund: jpg, jpeg, tif, tiff, pdf en png.
Bij het inscannen van een document kun je kiezen in welk bestandstype je het document wilt opslaan. Kies dan een van de bovenstaande types uit.
E-mails van Consumentenbond Claimservice komen terecht in de ongewenste map. Wat nu?
Voeg ons e-mailadres aan de lijst ‘Veilige afzenders’ of ‘Veilige geadresseerden’. Dit doet u op de volgende manieren:
Microsoft Outlook: Klik met de rechtermuisknop op het e-mailbericht en vervolgens op ‘Ongewenste e-mail’. Kies daarna op ‘Domein van afzender toevoegen aan de lijst met veilige afzenders’.
Gmail: Kijk in de ongewenste map en open de e-mail. Klik naast de knop ‘Beantwoorden’ op het pijltje en kies voor ‘Afzender toevoegen aan lijst met contactpersonen’ en ‘Afbeeldingen van afzender altijd weergeven’.
Hotmail: Ga naar de ongewenste map en vink de e-mail(s) aan. Klik vervolgens bovenin de balk op ‘Niet ongewenst’.
Thunderbird: Open de betreffende e-mail. Klik op ‘Geen ongewenst bericht’.
Over het aanmelden
Hoe weet ik of mijn aanmelding succesvol is afgerond?
De aanmelding bestaat uit de volgende stappen:
- Aanmelden op de website; je ontvangt na enkele minuten een verificatie e-mail.
- Klik op de link in de verificatie e-mail en kies een wachtwoord.
- Je krijgt nu toegang tot jouw digitale dossier waar je de gegevens van jouw claim kunt registreren. Jouw aanmelding is daarmee succesvol afgerond.
Als je op een later tijdstip jouw gegevens wilt raadplegen of wijzigen, kun je inloggen in jouw digitale dossier met jouw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord.
Lukt het niet om alle stappen te doorlopen? Kijk dan eerst bij de andere veelgestelde vragen en antwoorden. Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met één van onze medewerkers.
Ik heb geen e-mailadres. Hoe kan ik mij aanmelden?
Om aan te melden is een e-mailadres noodzakelijk. Als je zelf geen e-mailadres hebt dan kunt je mogelijk een e-mailadres gebruiken van familieleden of kennissen. Ook kun je op internet eenvoudig zelf een gratis e-mailadres aanmaken, bijvoorbeeld op www.hotmail.com of www.gmail.com.
Wat kost het om aan te melden bij Consumentenbond Claimservice?
Aanmelden is gratis. Deelname geschiedt op basis van no cure no pay. Alleen als er een resultaat voor jou wordt behaald, ben je daarover een percentage verschuldigd. Dit percentage staat bij de claims aangegeven. Als er geen resultaat wordt behaald, dan betaal je niets.
Ik woon in het buitenland en wil aanmelden, kan dat?
Ja, dit is mogelijk. Vink in het aanmeldformulier ‘ik woon in het buitenland’ aan, vervolgens kunt jij jouw gegevens invoeren.
Welke alternatieven zijn er voor Consumentenbond Claimservice?
Je kunt een advocaat inschakelen. Mogelijk heb je recht op gesubsidieerde rechtsbijstand. Je kunt dat nagaan via www.rvr.org. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun jij jouw zaak ook voorleggen aan jouw verzekeraar.